torstai 6. syyskuuta 2007

Uudessa paikassa ammuilemassa

Heihei!

Ja terveisiä Eurasta! Saavuin tänne tuossa pari päivää sitten ja nyt saatte kuulla vähän kuulumisiakin. Eilinenkin oli niin täynnä hulinaa, etten päässyt lainkaan koneen viereen kun tuo Miia teki koko päivän töitä tietokoneensa vieressä. Ja sitten se meni toiseenkin paikkaan tekeen töitä, jotain laskuja laittoi maksuun.

Nää tyypit, Miia ja Ville, menee aina työpäivien jälkeen mökille. Ne niin kuin asuu mökillä kesät, ei kotona. En mä edes tiennyt oikein mikä se mökki olis, mutta se oli niin kuin koti. Se on metsän keskellä, järven rannalla. Siellä mut heti otti vastaan tollanen iso keltainen ankka. Se on tullut tähän perheeseen kuulemma viime lauantaina. Noi tyypit keräilee kylpyankkoja ja sitten niitten oli ollut pakko ostaa tuollainen pehmoankkakin. Ankka vähän pelästyi kun mut näki, mutta se luuli mua hiireksi!



Se mökki missä mäkin nyt asustan, on tuon näköinen kuin tuossa seuraavassa kuvassa. Toi kuvan mökki on pienoismalli, jonka Miian isukki oli tehnyt häälahjaksi. Se oli justiinsa sopivan kokoinen mulle, tosi siisti!


Tässä on porukkaa joka hengaili pienoismalli mökin vieressä takan päällä. Tossa on Lissabonin akvaariosta ostettu pingviini ja lunni, sitten tollanen sammakko, toi kala puolestaan tuli palkinnoksi yhdestä kojusta Särkänniemestä (koirat tykkää sen kanssa leikkiä, mutta välillä pitää tulla takan päälle lepäämään), sitten kukikas sammakko on säästöpossu (Miia osti sen Villelle säästöpossuksi siellä niitten häämatkalla), sitten tollanen hurja ankka ja vielä kaksi sammakkoa Sintrasta (se oli noitten häämatkapaikka) sekä toi lentopusun antava sammakko jonka Miia sai polttaripäivänä lahjaksi kaveriltaan. Noi ihmiset vissiin tykkää sammakoista ja ankoista. Ja on kuulemma lehmätkin kivoja! :)


Tässä se hurja ankka... Mun oli pakko saada kokeille ankan käsirautoja! Toisen pään laitoin ankan nokan ympärille. :) Miia kuulemma sai ton ja pari muuta (vähemmän hurjaa) ankkaa Villeltä lahjaksi häitä edeltävänä iltana. Saas nähdä millaisia muita ankkoja vielä vastaan tulee... Aika pelottava alku!


Sitten olikin aika tehdä ruokaa! Vihreällä isolla paistinpannulle ensin paistelin jauhelihaa, sitten laitoin sekaan vettä ja lopuksi vielä pussista jotain patajuttua. Siitä tuli tollasta herkullista pataa, nami!


Kun oltiin syöty ja vähän lepäilty maha täynnä, päätin tutkailla vähän muita asukkaita. Löysin tollasen laatikon, jossa ui kaloja. Ne tuli mua kattomaan kun vähän koputtelin lasia. Kalalaatikon lasia ei saa lujasti koputella ettei kalat pelkää, mutta vähän, että sain niiden huomion. :) Siellä elelee kuulemma ruutanoita. Onpa hassu nimi!

Sitten mä löysin koiran. Se olis halunnut nuolla mua hirveesti, taisi ihastua muhun heti ensinäkemällä! ;) Toi koira on Poju nimeltään. Se on sellanen japanilainen lerppakorva, ei kun se taisi olla pystykorva. Koitin mennä ratsastamaankin sillä, mutta Poju ei oikein innostunut asiasta. Pitääkin tulevina päivinä tutkia mitä muita eläimiä vastaan tulee, kun Poju vihjasi että noita erilaisia tyyppejä olis lisääkin tässä perheessä.


Kun olin tarpeeksi kauan Pojun kanssa hengaillut, päätin mennä kattomaan olisko sauna jo lämmennyt. Olin aika rohkea kun uskalsin heittää yhden puunkin tonne kuumaan saunan pesään. Hiki kyllä tuli, se riitti mulle saunomiseksi. Annoin noitten ihmisten mennä Pojun kanssa saunomaan, mua ei kiinnostanut. Poju koitti suostutella mua mukaan, mutta ehei. Mustahan tulis lehmäpaistia saunassa!


Sellainen päivä mulla eilen oli. Uudet kujeet taas seuraavana päivänä...

Ei kommentteja: